Vouwtje, bedankt

Nou, ben weer thuis hoor
Met hele beurse buik en borsten.
De drain mocht er vrijdagmiddag uit en toen mocht ik ook gaan.

Het is meegevallen, maar……
Niets ernstigs hoor.
Ik had een verdikking boven de prothese zitten?
Daar was al een echo van gemaakt in december en het leek onderhuids vetweefsel te zijn.
Dus niet.
Het was/is een vouw, plooi in de prothese.
En aangezien die prothese er nu ook al weer 5 maanden inzit was/is die al behoorlijk ingekapseld.
Hij heeft veel weefsel er omheen weg kunnen halen om bij de vouw te kunnen en hem zo plat mogelijk neergelegd.
Dat is een heel eind gelukt maar niet helemaal.
Nu voorlopig rust, paar maanden aanzien om te kijken hoe het zich gaat herstellen en hoeveel last ik er dan nog van heb.
“Of ik er dan mee kan leven”, zo zei hij het letterlijk.
Want het was iets scherps aan de binnenkant en dat was behoorlijk gevoelig.
Een andere optie zou zijn, de prothese eruit en een nieuwe erin.
Maar dat is een behoorlijke ingreep.
Dus ja, geduld is ook niet mijn sterkste kant, maar ga het nu wel even proberen.
Het goed de tijd geven.
Momenteel kan ik er weinig mee.
Dus geen foutje van de chirurg maar een vouwtje.

Volgens Hans wordt het al wel mooi, zelf kan ik daar nog maar weinig over zeggen.

En nu ben ik alleen maar moe.
Zo dadelijk even douchen, alleen de onderste heft dus daar ben ik zo mee klaar 
Dan naar buiten, even lopen en frisse lucht.

 

 

 

4 thoughts on “Vouwtje, bedankt

  1. Welkom thuis! Het vouwtje dus maar even vergeten zolang er tóch niets kan gebeuren. Maar ik hoop écht dat het meevalt en je “ermee kunt leven”.. Doe rustig aan hé! Eerst maar eens even lekker uitrusten.

  2. kon er ook nog wel bij zeg! toevallig las ik gisteravond nog ergens dat een mens zo sterk is als de ellende die ‘ie doormaakt, ik denk dat jij zo ondertussen de sterkte vrouw van de wereld bent? 😉

    hoe gaat het verder, los van alle ingrepen en vouwtjes en noem maar op? ik ga nog even verder lezen! dikke kus!

Geef een reactie

